Rehabilitacja dzieci i niemowląt

Fizjoterapia uroginekologiczna

Fizjoteraputa uroginekologiczny– czym się zajmuje?

Fizjoterapeuta uroginekologiczny jest specjalistą, dedykowanym kobietom w każdym wieku. Usługi terapeutyczne polegają na kompleksowym działaniu, które ma na celu przywrócenie zdrowia kobiecie poprzez profilaktykę schorzeń miednicy mniejszej, a także terapię wielu innych współistniejących schorzeń.

Kiedy zgłosić się do specjalisty?

• Dysfunkcja układu moczowo-płciowego oraz wydalniczego,
  • Dolegliwości okresu ciąży i połogu,
  • Dolegliwości bólowych w obrębie miednicy i kręgosłupa,
  • Niektóre dysfunkcje seksualne.

Fizjoteraputa uroginekologiczny – jakie objawy powinny zaniepokoić?

• Różne postacie nietrzymania moczu (wysiłkowe nietrzymanie moczu, parcia naglące, pęcherz nadreaktywny),
  • Nietrzymanie stolca i gazów,
  • Obniżenie narządów rodnych,
  • Przed i po uroginekologicznych zabiegach operacyjnych,
  • W bólach odcinka lędźwiowego kręgosłupa (jako element kompleksowej terapii),
  • W czasie przygotowywania ciała do zajścia w ciążę; przy problemach z zajściem w ciążę,
  • Profilaktycznie w okresie ciąży, a także przy występowaniu dolegliwości ciążowych i w połogu,
  • Blizny (po cesarskim cięciu i nacięciu krocza),
  • Rozejście kresy białej (rozejście mięśni prostych brzucha),
  • Endometrioza,
  • Bolesne miesiączki,
  • Dyzuria (bolesne oddawanie moczu),
  • Bolesne wypróżnienia, zaparcia i hemoroidy,
  • Dyspareunia (ból w trakcie stosunków seksualnych),
  • Wulwodynia i westibulodynia (przeczulica w obszarze zewnętrznych narządów moczowo-płciowych),
  • Kokcygodynia (ból kości ogonowej).

Fizjoteraputa uroginekologiczny – jak przebiega wizyta?

Podczas pierwszej wizyty fizjoterapeutka zapozna się z dotychczas przeprowadzonymi badaniami diagnostycznymi oraz przeprowadzi szczegółowy wywiad, który pozwoli na poznanie historii choroby oraz postawienie wstępnej diagnozy. Następnie zostanie przeprowadzone badanie manualne, które będzie obejmować strefę intymną. Ma ono na celu szczegółową ocenę strukturalną oraz funkcjonalną dna miednicy. Biorąc pod uwagę charakter badania, fizjoterapeutka dołoży wszelkich starań, aby wizyta przebiegła w komfortowej atmosferze, z uwzględnieniem indywidualnych preferencji oraz sugestii pacjentki. Prosimy o przygotowanie wygodnego stroju oraz zabranie wyników przeprowadzonych dotychczas badań diagnostycznych (np. karta ciąży, badanie ogólne i posiew moczu, badanie urodynamiczne, karta wypisowa ze szpitalna po przebytych operacjach w obrębie dna miednicy).

Terapia manualna ciężarnych i ćwiczenia indywidualne ciężarnych odbywają się zawsze i tylko i wyłącznie w porozumieniu i za wiedzą lekarza ginekologa prowadzącego ciążę, na podstawie wystawionego aktualnego skierowania

Ile muszę mieć czasu?

• Czas trwania konsultacji uroginekologicznej – 60 min,
  • Fizjoterapia uroginekologiczna – 45 min,
  • Terapia manualna ciężarnych – 45 min,
  • Ćwiczenia indywidualne ciężarnych – 30 min.

Klinika Smyka nawiązała partnerską współpracę z FORUS Centrum Medyczne w zakresie konsultacji i fizjoterapii uroginekologicznej dla Mam naszych małych pacjentów. Polega ona na kompleksowym działaniu, które ma na celu przywrócenie zdrowia kobiecie.

Zlokalizowani jesteśmy od siebie zaledwie 700 m. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.